• Tel (0040)723.347.375

  • E-mail office@terasis.ro

Innovatia in afaceri, mai mult decat o “abordare de dorit”

Proiectarea unui model de afaceri inovator în cadrul unui startup sau a unei companii cu experienta a devenit mai “trendy” ca niciodată în ultimele două luni de pandemie COVID.

Anul 2019 a arătat o abordare clară, orientată către internet, a companiilor atunci când efectuează mai multe tipuri de activități, cum ar fi marketing digital, recrutare, contabilitate sau asistență pentru clienți.

In mod evident nivelul de utilizare a internetului diferă între regiunile UE – de la 70% rata de penetrare a internetului în țările estice, până la 80% în țările occidentale și mai mult de 95% în țările din Nord. Cu toate acestea, peste 70% dintre utilizatorii de internet sunt deja obișnuiți cu achizițiile online, ceea ce reprezintă o oportunitate foarte bună pentru orice afacere din UE să-și digitalizeze modelul de afaceri.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor au preferat să abordeze vânzările drept un proces față-în- față. Micii comercianți de retail nu și-ar fi imaginat niciodată să își vândă mărfurile online. Restaurantele pretentioase nu trebuiau niciodată să livreze mâncare folosind platforme cu comenzi online.

În ceea ce privește serviciile educaționale private si publice, sustinerea sesiunilor video a fost mai degrabă o excepție pentru cursurile opționale.

Serviciile de asistență medicală s-au numărat printre industriile tradiționale care au funcționat doar cu pacienți fata-in-fata. În ceea ce privește organizatorii de evenimente, rolul lor excepțional de a reuni companii în aceeași locație a fost în mare parte legat de expoziții și conferințe în locații mari.

Cea mai mare parte a serviciilor pentru consumatori și a industriilor de vânzare cu amănuntul au fost afectate de criza de pandemie, în special din cauza restricțiilor de deplasare și a distanțării sociale, necesare pentru a limita extinderea pandemiei.

Doar puține companii din aceste industrii au început deja înainte de criză să își adapteze modelele de afaceri la mediul online. Cel mai probabil, acestea vor ieși cu mai puține pierderi din criză și vor configura drumul către o afacere de succes în era digitală.

Platformele de livrare a alimentelor au contribuit la funcționarea parțială a pizzeriilor și a restaurantelor. Instituțiile de învățământ suficient de rapide pentru a trece de la modelul de predare in clasă la platforme de conținut online și conferințe video și-au menținut audienta activa chiar si in vremurile de criza.

Cu toate ca numarul comercianților care au investit în magazinele online a fost destul de restrans, criza a constituit un motiv excelent de a adăuga un nou canal de vânzare. Logistica a fost insa una dintre cele mai dificile bariere, mai ales că curierii au fost supraîncărcați. Câștigătorii sunt companiile care au construit deja parteneriate puternice cu acești curieri sau care chiar si-au infiintat propria companie de curierat.

În ceea ce privește serviciile de asistență medicală, tot mai multe clinici oferă consultanță mobilă pe propriile platforme, fie prin utilizarea aplicațiilor video sau a chat-urilor instantanee.

Luna trecută am primit un e-mail de la un mare organizator de evenimente din România care deține și o companie de catering. Au reușit să monetizeze această companie și să vândă în aplicația lor de livrare a alimentelor recent lansată mâncarea gătită pentru multe persoane. Mai mult, unele dintre conferințele lor au trecut la evenimente online.

Această criză se dovedește a fi o motivație excepțională pentru multe companii ca sa-și îmbunătățească modelul de afaceri și să se încadreze în noua eră digitală. Publicitate online, soluții de plată, aplicații mobile, asistență la distanță și asistență pentru clienți, procese de vânzări și afaceri digitale, livrare de produse și procesare vor deveni cuvinte operaționale. Doar cei care se vor adapta suficient de repede vor supraviețui cu succes.

Nu vă fie teamă de modele și procese de afaceri inovatoare, atât timp cât acestea vă vor menține clienții activi și vă vor spori afacerea. Acum a venit momentul să vă reconsiderați modelul de afaceri actual, pentru a va număra printre câștigători!

Inscrie-te la curs